WordPress en WooCommerce

Optimalisatie

WordPress en WooCommerce Onderhoud voor serieuze website en webshop eigenaren. White-label WordPress en WooCommerce beheer voor reclamebureaus, software bedrijven en freelancers.

ONDERHOUDEN VAN WORDPRESS WEBSITES

Zo onderhouden wij websites en shops!

1

TESTOMGEVING

Testomgeving wordt in Git en Docker opgezet.

2

UPDATE PLUGINS EN THEMA

In de testomgeving worden de plugins en theme geupdatet

3

PRODUCTIE UPDATE MET API

De ICTP Update API controleert en update de productie site.

4

WEKELIJKSE COMMUNICATIE

Wekelijkse mail met updates en SEO informatie.

Wat houdt website optimalisatie in?

Het belangrijkste doel is om de prospects op de gemakkelijkst mogelijke manier de website of shop te laten vinden. Zoekmachine optimalisatie (SEO) is hierbij een belangrijk onderdeel. Ook website performance zorgt voor een beter waardering. Bezoeker klikken makkelijk binnen de site als ze niet te lang hoeven te wachten en het gevoel hebben dat de site vastloopt.

Door de website voor echte mensen te optimaliseren, wint u het vertrouwen van uw bezoekers.ICTP WordPress Onderhoud

Website optimalisatie bestaat uit de volgende onderdelen:

Waarom is optimalisatie zo belangrijk?

De afgelopen tien jaar is internet een belangrijke plek geworden waar consumenten hun aankoopbeslissingen nemen en producten kopen. Volgens www.statista.com werd de Nederlandse e-commerce-industrie in 2020 gewaardeerd op 26,6 miljard euro met bijna 335 miljoen online bestellingen of aankopen. Na twee jaar Corona zijn webshops niet meer weg te denken en is de omzet enorm toegenomen.

Het internet is ook de bestemming geworden om informatie te vinden over lokale bedrijven (46% van de totale Google zoekopdrachten hebben lokale bedoelingen en 78% van de lokale mobiele zoekopdrachten resulteren in offline aankopen).

Het internet neemt in alle sectoren de rol van “vraag een vriend” over. Door uw bedrijf correct te positioneren, kunt u mensen die nog nooit van uw bedrijf hedden gehoord, veranderen in klanten.

Als u uw website en de content niet optimaliseert, maakt het niet uit hoeveel mensen zoeken naar termen die relevant zijn voor uw bedrijf. De site wordt niet weergegeven in de resultaten. Uw website en uw bedrijf zullen door niemand worden opgemerkt.

Is optimalisatie voor WordPress anders?

Voor WordPress worden mooie templates gemaakt. Voor nog geen € 50,- zijn er al mooie templates te koop. Vaak zijn ze voorzien van demo data waardoor het mogelijk is om binnen enkele uren een mooie website online te zetten. Dit zonder enige kennis van PHP, HTML, CSS en JavaScript. Dit is dan inclusief een goed werkend mobiele versie.

Pre build WordPress themes (templates) gebruiken vaak hele mooie animaties en coole effecten, maar dit alles vereist veel JavaScript. Het laden van deze scripts is wat de website vertraagt. Standaard komt een pre build WordPress theme vaak niet boven een score van 20 in Google Page Speed Insights. Voor alle mogelijke opties worden de JavaScript bibliotheken ingelezen. Ongeacht of de functie gebruikt wordt. Ook de CSS files bevatten alle mogelijkheden en zijn vaak enorm groot.

Buiten dat potentiële klanten lang moet wachten totdat de pagina geheel geladen is en scrollen en klikken mogelijk is, wordt in Google snelheid als direct ranking factor gezien.

Hoe werkt website optimalisatie?

Het doel van website optimalisatie is om de site zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor zoekmachines en echte mensen.

De eerste stap is het identificeren van problemen. Het is niet voldoende om met alleen te brainstormen over mogelijke problemen. Door het gebruik van tools kan de huidige situatie als nulmeting dienen. Voor elk onderdeel van de website optimalisatie zijn verschillende tools voor het zoeken naar mogelijke problemen met SEO, paginasnelheid, mobiele bruikbaarheid en meer.

 Optimalisatie ToolGoal
Pagina laadtijdPage Speed InsightsMeer dan 90.
TechniekGoogle search ConsoleGeen foutmeldingen.
Mobile UsabilityMobile-Friendly TestGeen foutmeldingen en een “page is mobile-friendly” bericht.
SEO BacklinksAhrefsMozHoge domein beoordeling en meer backlinks dan concurrenten.
SEO TechnischAhrefsMozAhrefs: Meer dan 80% Moz: Meer dan 80.
SEO InhoudMarketMuse 

Schrijvers kunnen de inhoud verbeteren, websiteontwikkelaars kunnen de sitestructuur en andere technische SEO problemen verbeteren en designers kunnen zowel de gebruikerservaring als het uiterlijk van uw site verbeteren.

Wij zijn gespecialiseerd in de technische aspecten van WordPress optimalisatie.ICTP WordPress Onderhoud

WordPress pre build templates optimaliseren

Er zijn veel verschillende benaderingen en strategieën die u kunt gebruiken om uw website te verbeteren. Zoeken naar het begrip ‘Website optimalisatie’ geeft zo’n 35 miljoen hits. Zeker in het begin kan zoveel informatie de drempel verhogen om zelf aan de slag te gaan.

Hieronder vijf essentiële strategieën uitgelicht die zullen helpen uw WordPress site op alle gebieden te optimaliseren.

  1. De mobiele ervaring optimaliseren

Het merendeel van al het wereldwijde internetverkeer kwam 2021 54% van mobile devices. Bij Google kwam 61% van de zoekopdrachten in 2021 van mobile devices. Hierdoor is Google al overgestapt op mobile-first indexering, waarbij ze voornamelijk mobiele pagina’s indexeren en rangschikken. Dus eventuele problemen kunnen niet alleen potentiële mobiele conversies kosten, maar ook de mogelijkheid om hoog te scoren voor relevante zoektermen.

Het eerste dat u kunt doen, is een eenvoudige mobiele bruikbaarheidstest uitvoeren. Bijvoorbeeld met de mobielvriendelijke test van Google.

Bijna alle pre build WordPress thema’s zijn mobile friendly. Aanpassingen met Elementor, Divi, of bijvoorbeeld WPBakery kunnen er toe leiden dat de layout op mobiele devices niet meer goed is. U kunt de layout van de mobile site testen met de device toolbar in Chrome Developer Tools. Hiermee kunt u uw mobiele website weergeven in verschillende scherm grootte.

U moet controleren en zorgen dat:

  • De site snel/correct laadt.
  • De tekst makkelijk te lezen is.
  • Alle inhoud zichtbaar is.
  • Verkleinde afbeeldingen heeft.
  • De site gemakkelijk te navigeren is.
  1. Paginasnelheid verbeteren

Mensen houden er niet van om te wachten terwijl een site wordt geladen. Een laadtijd van 5 seconden leidt tot een bounce percentage van 38%. Hoe langer het duurt, hoe hoger dit percentage wordt. Het hebben van een website die snel laadt, is het eerste onderdeel van een goede gebruikerservaring. Paginasnelheid is ook een officiële Google-rangschikkingsfactor en kan rechtstreeks van invloed zijn op uw SEO. Om erachter te komen hoe snel uw site is kunt u een gratis online tool gebruiken zoals Pingdom Website Speed Test of Pagespeed Insights van Google.

Enkele veelvoorkomende problemen zijn ongecomprimeerde JavaScript- en CSS-bestanden, geen CDN, geen paginacaching en grote, niet-geoptimaliseerde afbeeldingsbestanden. De compressie- en cachingsproblemen en het ontbreken van CDN kunnen eenvoudig worden verholpen met WordPress plugins. Afbeeldingen kunnen worden geoptimaliseerd met beschikbare software voor beeldcompressie, zoals Smush, kraken.io, Cloudinary of ImageKit. Als je video’s op je site hebt, gebruik dan een videocompressor zoals Clideo of Clipchamp om de videobestanden te verkleinen.

Tot zo’n 10 gelijktijdige gebruikers is er vaak geen reden om aan de server details te veranderen en kan bijna alles met gratis WordPress plugins gedaan worden.

  1. Search Engine Optimalisatie

Optimaliseren voor zoekmachines is één van de krachtigste marketingtools op internet. 70% van de marketeers vindt SEO effectiever dan PPC. Hierbij staat PPC voor Pay Per Click. SEO wordt gezien als organic traffic waar niet per hit betaald hoeft te worden. SEO is niet alleen een manier om bezoekers te trekken. Mensen geven de voorkeur aan en vertrouwen meer op organische zoekresultaten dan op advertenties. Meer bezoekers die ook nog eens langere tijd op uw site blijven wordt door Google gezien als hoogwaardige inhoud die relevant is voor wat de gebruiker zoekt.

De eerste stap naar het verbeteren van uw SEO is ervoor te zorgen dat Google al uw pagina’s correct indexeert en dat u geen SEO-fouten heeft. Aanmelden voor Google Search Console en het registreren van uw site is hier de eerste stap. Het belicht fundamentele problemen, geeft een overzicht van uw geïndexeerde pagina’s en houdt bij op welke zoekwoorden ze ranken.

  1. Website inhoud

De woorden die u op uw website gebruikt, zijn belangrijker dan u denkt. Ontwerp, afbeeldingen, bruikbaarheid en paginasnelheid zijn allemaal cruciale factoren, maar woorden bepalen uw boodschap. En hoewel woorden het gemakkelijkst te veranderen zijn, kunnen ze ook het krachtigst zijn. Case studies tonen voortdurend de kracht van content aan. Als u de problemen, verlangens en twijfels van uw bezoekers begrijpt en dit juist verwoord, geeft dat een enorm vertrouwen.

  1. Gebruikerservaring optimaliseren

Eigenaars van e-commerce webshops en websites voor kleine bedrijven zien de gebruikerservaring van hun site vaak over het hoofd. Ze testen niet hoe gemakkelijk hun site te gebruiken is. Door een meer intuïtieve, betere ervaring voor alle gebruikers te creëren, behoudt u een hoger percentage van uw bezoekers. Ze komen meerdere keren terug. De duur dat iemand op de site kijkt en klikt is een belangrijke SEO-rangschikkingsfactor.

Professioneel onderhoud zorgt voor een groei in de omzet

Vul het formulier in en we nemen snel contact met je op!

Hoe kunnen wij u helpen?

Fout: Contact formulier niet gevonden.